Sopockie Konsekwencje Teatralne. Pokaz nagrodzonych spektakli
15 – 17 lutego, 19.00
Pokaz spektakli nagrodzonych podczas II Sopockich Konsekwencji Teatralnych
>>> 15 lutego, godz. 19:00 „Wanda Wasilewska”, reż. Aleksandra Skorupa / II miejsce – Średnia Konsekwencja
>>> 16 lutego, godz. 19:00 „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak się pozbyłam prokrastynacji” Ola Bożek-Muszyńska / III miejsce – Mała Konsekwencja
>>> 17 lutego, godz. 19:00 „Hamlet.Sen” Sławek Krawczyński/Anna Godowska: Święto Snów / I miejsce – Duża Konsekwencja
Sopockie Konsekwencje Teatralne – sekwencyjny przegląd małych form scenicznych. Najdłuższy festiwal teatralny w Trójmieście rozpoczął się 16 września i trwał do 2 grudnia. W ciągu 11 weekendów w Teatrze BOTO w Sopocie można było obejrzeć 14 prezentacji konkursowych, podyskutować o nich z twórcami i zagłosować na najciekawszy z nich. Idea, która przyświeca przeglądowi, to zaproszenie najciekawszych spektakli małoobsadowych z całej Polski. Do udziału w „Konsekwencjach” zostały zaproszone sceny zawodowe, jak i teatry nieinstytucjonalne oraz grupy amatorskie.
***
Ze względu na specyfikę sceny osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na spektakle
Co by się stało, gdyby Wanda Wasilewska przybyła do nas 54 lata od własnej śmierci? Co mogłaby powiedzieć? Za czym tęsknić? Jak patrzyłaby na współczesną Polskę? Czy można nazwać ją postacią tragiczną, czy tylko kochanką Stalina i zdrajczynią ojczyzny?
Spektakl jest próbą “uczłowieczenia” posągu i podania w wątpliwość jednoznaczną ocenę postępowania głównej bohaterki. Dla pokolenia urodzonego po 1989 roku spektakl może być okazją do poznania tej postaci, która praktycznie nie pojawia się na lekcjach historii.
Spektakl zdobył Grand Prix na 14. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Teatrze Studio w Warszawie, nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAiKS podczas VI Forum Młodej Reżyserii w Krakowie, nagrodę na V Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora MONOfest w Łodzi oraz Nagrodę Trytona dla największej osobowości artystycznej na festiwalu FAMA.
Scenariusz i reżyseria – Aleksandra Skorupa
Występuje – Kamila Banasiak
Światło – Marta Seredyńska
Punktem wyjścia do pracy nad projektem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? „Przyjdzie na to czas…” śpiewała Violetta Villas i to ona dała temu początek.
Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony na grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+. Inspiracją dla poszukiwań ruchowych, była estetyka kampu, zwłaszcza jego aspekt wizualny i swoista naiwność.
Ogromne podziękowania dla wszystkich kobiet, które zgodziły się wziąć udział w ankiecie oraz dla Anny Czyżykiewicz, Hanny Bylki-Kaneckiej, Jakuba Pałysa, Alexa Bradshawe’a i Anny Bojary.
Spektakl powstał w ramach projektu Exchange: Change Time and Dance
koncepcja kuratorska: Edyta Kozak, Anikó Rácz
kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski
Producent: Fundacja Ciało/Umysł
Współorganizatorzy: SÍN Arts and Culture Centre w Budapeszcie, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
Partner strategiczny: Węgierski Instytut Kultury w Warszawie
Projekt współfinansowany przez: Miasto st. Warszawa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska), Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Handlu (Węgry)
Spektakl solowy, stanowiący wizję pośmiertnej wędrówki Hamleta przez jego własne dzieje. Projekt stanowi kontynuację prac artystyczno-badawczych Sławka Krawczyńskiego i Anny Godowskiej, poświęconych zastosowaniu technik pracy ze snami i nieświadomością w praktyce tańca i teatru. Badania te, rozwijane od 2004 roku do dzisiaj, dotyczyły przede wszystkim sztuki tańca.
„Hamlet. Sen” jest pierwszym przedsięwzięciem w ramach tego długofalowego projektu, w całości skupionym na sztuce aktora.
Główna idea spektaklu wyłoniła się bezpośrednio z tekstu Szekspira, jako rozwinięcie mrocznej fantazji Hamleta, która pojawia się w jego wielkim monologu:
„Umrzeć – usnąć –
Spać – i śnić może? Ha, tu się pojawia
Przeszkoda: jakie mogą nas nawiedzić
Sny w drzemce śmierci, gdy ścichnie za nami
Doczesny zamęt?“
„Hamlet. Sen”
na podstawie „Hamleta“ Williama Szekspira, inspirowany także „Tybetańską księgą umarłych“
Scenariusz, reżyseria – Sławek Krawczyński
Choreografia – Anna Godowska
Wykonanie – Borys Jaźnicki
Muzyka – Peter Łyczkowski
BILETY:
1 spektakl >>>
25 zł (normalny)
20 zł (ulgowy – seniorzy, studenci, posiadacze Karty do Kultury, Karty Sopociaka, Honorowi Dawcy Krwi)
3 spektakle karnet >>>
50 zł (normalny)
40 zł (ulgowy – seniorzy, studenci, posiadacze Karty do Kultury, Karty Sopociaka, Honorowi Dawcy Krwi)
Teatr i Baroteka BOTO
Teatr i Baroteka BOTO
ul. Bohaterów Monte Cassino 54B
81-758 Sopot