Sopot Non-Fiction po prostu odzwierciedla realia i nasze potrzeby. Nasza rezydencja jest światełkiem, które za chwilę zabłyśnie w teatrze. Ten festiwal zawsze był zwiastunem jutra.
Sopocianka Sylwia Góra zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki na Festiwalu La Sun Film Fest, który odbywał się w Los Angeles. Film z udziałem aktorki i prezeski Teatru BOTO został również nagrodzony na festiwalu w Cannes.
Przez ponad dekadę Teatr BOTO dostarczał widzom wrażeń ze świata teatru i muzyki. Na kulturalnej mapie Trójmiasta zaznaczył swoją obecność wyraźnie, raz za razem zaskarbiając sympatię publiczności. W związku ze swoim jubileuszem Fundacja Teatru BOTO przygotowała cykl wydarzeń pod nazwą BOTO Fest ’11. Jest on artystycznym podsumowaniem 11-lecia twórczej działalności.
Jednym z pierwszych festiwali teatralnych w Polsce po odmrożeniu tej sfery kultury będzie Sopot Non-Fiction. Adam Nalepa, jeden z jego kuratorów, opowiada, jakie wyzwania stwarza organizacja tego typu imprezy w warunkach pandemii.
To cud, że udało się w tym trudnym, nie tylko dla kultury, roku zorganizować ten festiwal. To była niełatwa decyzja
chcielibyśmy znowu być artystami! Tworzyć. Dla widza. O krok od niego. Prawdziwy krok, nie wirtualny.
Teraz musimy zacząć żyć. Moje zmartwienie to jak uratować przed konsekwencjami pandemii sopocki Teatr BOTO.
Niepostrzeżenie Sylwia Góra-Weber wchodzi, wślizguje się w postać Walerki, starzeje na scenie. Zmienia na naszych oczach. Zauroczeni zapominamy, że aktorka to jeszcze młoda, zaledwie 40 -letnia kobieta i daleko jej do 80-letniej babci.
Warto ten spektakl zobaczyć ze względu nie tylko na wstrząsający i przejmujący temat, zawarty rewelacyjnie w strukturze samego języka, ale i na odwagę i siłę aktorskiego wyrazu Sylwi Góry-Weber.
Nominacje w kategorii Wydarzenie Roku – najbardziej spektakularne wydarzenie kulturalne Pomorza 2016 r., które stało się znakiem rozpoznawczym naszego regionu.
Tam też przeniosło się życie wędrującego dotąd po mieście Festiwalu Sopot Non-Fiction. Dynamika wydarzeń, które odbywają się w Boto, i rozmach, z jakim działa ten malutki przecież teatr, budzą duże uznanie. Warto tam zaglądać.
Małgorzata Brajner, Piotr Jankowski i Marcin Nenko zainspirowani książką Raymonda Queneau podjęli pracę nad adaptacją jego dzieła na scenę teatralną. Efekty ich pracy możemy oglądać od 9 grudnia, w sopockiej siedzibie Teatru Boto.
TANGO 3001 jest kontynuacją projektu „Tango Nuevo” (2011 r.) przybliżającego życie i twórczość Astora Piazzolli, który zrewolucjonizował tango argentyńskie.
Po premierze „Bez tytułu” Ingmara Villqista na scenie Teatru BOTO. Spektakl w reżyserii Adama Nalepy to wiara w wyobraźnię widza.
„Bez tytułu” Ingmara Villqista to druga produkcja zrealizowana w otwartej pół roku temu w Sopocie, siedzibie Fundacji Teatru BOTO. Reżyseria – Adam Nalepa.
Zmysłowe, namiętne, pełne emocji kompozycje Astora Piazzolli doczekały się już dziesiątek interpretacji. Po raz drugi zmierzyły się z nimi artystki „Tanga 3001” – pierwszej teatralnej premiery Teatru Boto w Sopocie.
Kontynuacja projektu „Tango Nuevo” z 2011, „TANGO 3001”, to opowieść o poszukiwaniu siebie, o dojrzałości i zmarnowanych szansach.
Wiosną Teatr Boto, po latach tułaczki, wreszcie wszedł w posiadanie własnej siedziby. W sobotę zobaczyliśmy tu pierwsze premierowe przedstawienie – „Tango 3001”, kameralny spektakl poetycki, taneczno-wokalny.
Inauguracja nowego teatru na mapie Trójmiasta – Teatru Boto, odbyła się na raty. 19 marca zainaugurowano część barową, nazwaną przez artystów baroteką, zaś 29 marca otwarto również część teatralno-koncertową zlokalizowaną na piętrze budynku.
Fundacja Teatru BOTO, która od kilku lat organizowała wydarzenia kulturalne w Sopocie, od minionego wtorku ma stałą siedzibę .
Ponad stuletni, piętrowy budynek w centrum Sopotu jest siedzibą Fundacji Teatru BOTO. W sobotę otwarto część „Profanum”, czyli barotekę z małą przestrzenią wystawienniczą. 29 marca zaplanowano otwarcie „Sacrum” – kameralnej sali teatralno-koncertowej.
Minęło 5 lat od początku działalności Fundacji Teatru Boto, która wyprodukowała dotąd około 10 przedstawień trójmiejskich artystów i zaprzyjaźnionych z nimi twórców z całej Polski oraz organizuje ceniony w kraju Festiwal Sopot Non-Fiction.
Po pięciu latach działalności Fundacja Teatru BOTO doczekała się swojej siedziby a na sobotniej mini-inauguracji zobaczymy fotograficzny zapis wspomnień z wydarzeń i koncertów.
Pierwsze spektakle pojawią się w repertuarze teatru w kwietniu. Po 5 latach działalności, Fundacja Teatru BOTO doczeka się otwarcia teatru i baroteki BOTO w Sopocie.
Już niedługo otwarty zostanie nowy teatr, połączony z działalnością gastronomiczną.
10 grudnia o godz. 19 w Państwowej Galerii Sztuki (Plac Zdrojowy 2) odbędzie się oficjalna inauguracja działalności Fundacji Teatru BOTO. Na początek odbędzie się czytanie dramatu Torstena Buchsteinera „Nord-Ost”.
Sopot staje się teatralnym zagłębiem. Ma już Scenę Kameralną teatru Wybrzeże przy Boh. Monte Cassino, jest znakomity Teatr przy Stole w Dworku Sierakowskich – istniejący od 10 lat.