Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018

16 września – 2 grudnia

II Sopockie Konsekwencje Teatralne – najdłuższy festiwal teatralny w Trójmieście – wystartują już 16 września!
W ciągu 11 weekendów w Teatrze BOTO w Sopocie będzie można obejrzeć 14 prezentacji konkursowych, podyskutować o nich z twórcami i zagłosować na najciekawszy ze spektakli.
W tym roku nurtowi głównemu będą towarzyszyć słuchowiska na żywo i pokaz spektaklu pozakonkursowego.

Scenariusz dla trzech aktorek, reż. Bogusław Semotiuk / SKT 2018

30 września, 18.00

Prezentacja konkursowa w ramach Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.
Historia śmiesznie prosta i po prostu śmieszna czyli „Scenariusz dla trzech aktorów” w wersji kobiecej. Tematem spektaklu są problemy, z jakimi zmagają się kobiety-artystki w trakcie pracy.

Dzień, w którym V. dała mi do myślenia / SKT 2018

8 października, 18.00

Prezentacja konkursowa w ramach Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.
Solowy spektakl Aleksandry Bożek-Muszyńskiej „Dzień, w którym V. dała mi do myślenia, albo jak się pozbyłam prokrastynacji”. Punktem wyjścia do pracy nad projektem była próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie jeszcze czas? „Przyjdzie na to czas…” śpiewała Violetta Villas i to ona dała temu początek.

Stopklatka, reż. Michał Felczak / SKT 2018

15 października, 18.00

Prezentacja konkursowa w ramach Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.
Spektakl to zwierzenia i tęsknota młodego chłopaka, który doświadczył tragicznego wypadku.
„Żadnej dobrej sceny nie da się pokazać w teatrze tak, żeby wyglądała jak prawdziwa.
W kinie można więcej pokazać niż naprawdę. (…)”

Studio Czyczkowy „Wyjścia”, reż. Jerzy Welter / SKT 2018

21 października, 18.00

Prezentacja konkursowa w ramach Sopockie Konsekwencje Teatralne 2018.
„Wyjścia” to projekt teatralny inspirowany w znacznej mierze prozą Herty Müller, której opowieści o życiu i śmierci w Rumunii czasów reżimu Ceauşescu nieustannie przeplatają się ze wspomnieniami z dzieciństwa spędzonego w niemieckiej wsi w Banacie. Stały się zarówno pretekstem, jak i materiałem do stworzenia spektaklu.

NORD-OST

Sztuka Torstena Buchsteinera zestawia dramat trzech kobiet: młodej Czeczenki – bojowniczki, tzw. „czarnej wdowy”, łotewskiej lekarki z karetki pogotowia stacjonującej przy teatrze i mieszkanki Moskwy, która wraz z mężem i córką wybrała się tego feralnego wieczoru na spektakl. Trzy kobiety, silne i niezależne, w kwiecie wieku, nagle wykolejone z codzienności przez tę samą katastrofę i los, który każdej z nich przeznaczył inne zadanie.

premiera: 28 sierpnia 2013

ALICJA POD ZIEMIĄ

„Alicja pod ziemią” to „offowy” spektakl teatralny, skierowany do widzów dorosłych oraz młodzieży powyżej 16. roku życia, oparty o klasyczną literaturę dziecięcą – utwór Lewisa Carolla pt. „Alicja w Krainie Czarów”.

premiera: 23 grudnia 2016

BEZ TYTUŁU

Matka, ojciec, syn. Mała, prawie pusta kawalerka na poddaszu, głośno tykający zegar, wdzierające się przez okna i szczeliny odgłosy rozbawionego miasta, pędzącego na złamanie karku za życiem.

premiera: 1 października 2016

CAŁOCZERWONE

Scenariusz spektaklu opiera się na tekstach zapisanych przez Rutę Erde w dziennikach i stanowi ich sceniczną adaptację. Ruta Erde to kobieta zwyczajna.

premiera: 21 września 2013

ĆWICZENIA STYLISTYCZNE

Wielki literacki eksperymentator Raymond Queneau (1903 – 1976) zawdzięcza światowy sukces dwóm dziełom: powieści „Zazi w metrze” i ĆWICZENIOM STYLISTYCZNYM, powstałym w 1947 roku. Inspiracją do Cwiczeń okazał się koncert, podczas którego wykonano fugę Bacha.

premiera: 9 grudnia 2016

PO CO PSUĆ I TAK JUŻ ZŁĄ ATMOSFERĘ

Projekt narodził się podczas Festiwalu i Rezydencji Artystycznej Sopot Non-Fiction we wrześniu 2014 r. Nosił wtedy tytuł „Poznań: miasto otwarte” i był próbą stworzenia portretu Poznania, jego politycznych, biznesowych i kulturalnych elit.

premiera: 26 września 2015

TANGO 3001

Spektakl „TANGO 3001” to futurystyczna opowieść o spalonych marzeniach, o zmarnowanych szansach ale również o nadziei i duchowym zwycięstwie nad śmiercią i porażką. To dynamiczna, liryczna, momentami wesoła, momentami bardzo wzruszająca propozycja teatralna. To projekt angażujący widza zarówno “duchowo”, jak i fizycznie.

premiera: 16 lipca 2016

ZIELONY MĘŻCZYZNA

„Zielony mężczyzna” to druga, po zaskakującym debiucie „Morze otwarte”, sztuka młodego gdańskiego dramaturga Jakuba Roszkowskiego utrzymana w bajkowym klimacie. Mężczyzna – samotnik, melancholik i pesymista, kobieta – piękna, dobra i niewinna to reprezentanci dwóch przeciwstawnych światów. Lecz happy end wydaje się możliwy, bo przecież dobro zawsze wygrywa, a prawdziwa miłość pokona każdą przeszkodę.

premiera: 17 czerwca 2011

WARSAW CALLING

Welcome drink, pierwszy szot, piwo na popicie, martini z wódką, campari z soczkiem, drugi szot, można iść na parkiet. Dokąd prowadzi ta droga tak chętnie uczęszczana przez dziesiątki tysięcy ludzi, bez względu na płeć, wiek, wykształcenie, wykonywany zawód, status ekonomiczny, perspektywy na przyszłość, bądź ich brak?

premiera: 21 grudnia 2015

111 wersja 1.0

Standardowa rodzina, ojciec, matka, dwójka dzieci, średnia krajowa, średnie wykształcenie, bez szału. I bez patologii. A jednak w tej typowej rodzinie dochodzi do strasznej tragedii. Co się wydarzyło? A przede wszystkim dlaczego?

premiera: 13 grudnia 2015

WRÓŻKA Z KRANU

„Szczęśliwa, skromna rodzina, normalni ludzie, normalne życie a tu bach – taka kara Boska. Takie nieszczęście. Kto by się spodziewał? Tylko za jakie grzechy, pytam? Dlaczego akurat my?” – docieka rozgoryczony Albert A.

premiera: 27 listopada 2015

WŁODEK BĄK SZOŁ

„Włodek Bąk Szoł” to wyprodukowany przez Fundację Teatru BOTO autorski projekt Justyny Bartoszewicz oparty na scenicznych działaniach wokalno-konferansjerskich charyzmatycznej postaci Włodzimierza Bąka, oprawiony nowatorskimi aranżacjami zespołu Velocipedes.

premiera: 30 października 2014