Karta Polaka
(Kalina Jagoda Dębska, Mikita Iłinczyk, Sebastian Grygo, Żenia Dawidenko, Denis Kudijenko)
Projekt „Karta Polaka” to interdyscyplinarne przedsięwzięcie artystyczno-badawcze, które ma na celu zbadanie i ukazanie doświadczeń osób ubiegających się o Kartę Polaka. Jak zmienia się struktura społeczna i narodowościowa w związku z obecną sytuacją geopolityczną? Jak traktowani są w Polsce Białorusini, jak Ukraińcy? Używając formuły reality show szukamy rozbrojenia mechanizmów narracji, która ma oddziaływać na emocje, a nie na fakty.
#Masakra
(Helena Urbańska, Anna Kozłowska, Marta Szlasa- Rokicka, Michał Tokarski)
Materiałami wyjściowymi do pracy nad #MASAKRĄ są „Columbine. Masakra w amerykańskim liceum” Dave’a Cullena i „Przegryw. Mężczyzna w pułapce gniewu i samotności” Aleksandry Herzyk i Patrycji Wieczorkiewicz. #Masakra jest historią o drodze do zradykalizowania. Powołujemy na scenie fikcyjnego bohatera, który słowami polskich przegrywów, wciąga nas do swojego świata. Świata discordu, wykopu, blackpillu, samotności i braku perspektyw.
Un-packing
(Katarzyna Kalwat, Mikita Iłinczyk, Ewelina Paszke- Lowitzsch, Dominik Smaruj, Kiryl Masheka, Tatiana Kulesh, Weronika Nawieśniak, Grzegorz Wolf, Roman Pawłowski)
Lewicowa działaczka postanawia zaprosić do siebie do domu grupę uchodźców. Ma wobec
nich plan – chce wrzucać na media społecznościowe krótkie filmy przedstawiające ich
wspólne życie. O swoim projekcie nie informuje nikogo. Spektakl o napięciu między filozofią współczesną projektującą nowe rozwiązania dla świata a kryzysem geopolitycznym i azylowym.
Czasami zapominam
(Michaił Durnienkow, Regina Sattarova – Wiktor, Katya Egorova, Jan Litvinovitch, Maciej Wiktor)
Projekt, który wyznacza granicę pod wielowiekową refleksją nad naturą rosyjskiego człowieka i odpowiedzialnością zbiorową narodu rosyjskiego za zbrodnie, które spowodował. Projekt składający się ze świadectw studentów, zdrajców, artystów, emigrantów i taksówkarzy, zmontowany z fragmentów akt sądowych, statystyki, podsłuchanych rozmów w palarniach, na publicznych plażach i w nowych pustych budynkach.. Swoją drogą, zastanawialiście się kiedyś, jak nazywa się tępa strona noża?
Pasażerowie
(reżyser: Wojciech Kaniewski, dramaturżka: Anna Czerniawska, muzyka: Magdalena Sowul, aktorzy: Kamil Studnicki, Emma Giegżno)
,,Coś było uwięzione w moim w gardle, może lęk”. W poszukiwaniu zaspokojenia naszych duchowych potrzeb albo rozwiązania emocjonalnych trudności jeździmy to tu, to tam. Szukamy środków, technik, substancji i rytuałów.
Punktem wyjścia do pracy nad naszym spektaklem jest świeżo wydana (sierpień 2024) książka Mateusza Marczewskiego „Pasażerowie”, o podróży do Peru i Ayahuasce. „Miejscowi pili ją, żeby świadomie umrzeć i przestać się bać śmierci. Przez to porzucali wewnętrzne napięcie, lepiej widzieli innych ludzi, żyli w głębokim kontakcie ze sobą”.
Love
(reżyseria, scenariusz, kreacja i performans: Piotr Sędkowski, kreacja i performans: Zofia Żwirblińska)
LOVE to szkic sceniczny, próba przyjrzenia się skomplikowanemu i tabuizowanemu zjawisku jakim jest pedofilia – próba wyjścia poza sterotypy i obiegowe poglądy na jej temat. A także stworzenie przestrzeni do usłyszenia głosu osób nią dotkniętych. Jest to także pytanie o język teatralny, jakim można badać temat pedofilii w teatrze. Utwór powstał na bazie materiałów dokumentalnych, motywów z powieści Nabokova i improwizacji ruchowych.